سامانه 137 شهرداری از شعار تا واقعیت

سامانه 137 شهرداری از شعار تا واقعیت

مرکز فوریت‌های اجرایی شهر (۱۳۷) شهرداری میانبر و پلی برای ارتباط بین شهروندان و مدیران شهری و امکانی برای رسیدگی سریع و بهتر به مطالبات مردم در ارتباط با حوزه های مختلف کاری شهرداری هاست.

سامانه ۱۳۷ از جمله پل‌های ارتباطی شهروندان با شهرداری‌ها به شمار می‌رود و افراد می‌توانند با تماس با این سامانه مسائل و مشکلات و مطالبات خود را در زمینه‌های مرتبط مدیریت شهری با شهرداری مطرح کنند.

البته باید اذعان کرد این سامانه و ظرفیت های آن برای جامعه کمتر شناخته شده است به طوری که هنوز خیلی از شهروندان اطلاعی از وجود این سامانه و کارکردهای آن ندارند.

به گفته کارشناسان مدیریت شهری، شهروندان می‌توانند مسائل مرتبط با خدمات شهری و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری،جمع آوری پسماند، زیباسازی و دیگر مسائل مرتبط با امور شهرداری‌ها را از طریق تماس با این سامانه اطلاع داده و پیگیری کنند.

اما اینکه آیا در واقعیت نیز، 137 توانسته به رسالت خود عمل کند یا خیر، سئوالی است که مردم باید در مورد آن نظر دهند.

متاسفانه تجربه اخیر نگارنده، نشان دهنده این است که ظاهرا هیچ ضمانت اجرایی برای درخواست های ثبت شده وجود ندارد و اپراتورهایی که پای این سامانه نشسته اند هم دقت کافی در ثبت درخواست ها ندارند.

در حالی که نگارنده جهت سم پاشی درختان تماس گرفته بوده، اپراتور به اشتباه درخواست هرس درختان را ثبت کرده که تا به امروز حتی برای این درخواست اشتباه هم هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بعد از چند روز، نگارنده مجدد با این سامانه تماس گرفته و بعد از پیگیری، متوجه ثبت اشتباه درخواست می شود و به ناچار مجدد درخواست خود را ثبت می کند و تا این لحظه هم هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.